Sportske novosti
sreda, 30 april 2014 19:54
Ocijeni ovaj članak
(1 Vote)

Basara: Ilić je kukavica u odijelu kabadahije!

Poslije izjave Draška Ilića, predsjednika Fudbalskog kluba Borac da je naš novinar i komentator Slavko Basara, koji obavlja funkciju sportskog direktora Rudar Prijedora „novinarčić i piskaralo“ i poslušnik Fudbalskog saveza Republike Srpske, Basara je odgovorio:

- O Drašku Iliću više govore njegove riječi nego ja, a možda je on i u pravu da sam novinarčić i piskaralo čim pišem o „njegovom liku i djelu“. Tragično je što se od tolike zadrigle osionosti poistovjećuje s Banjalukom i Borcem koji su nastali prije njega, a i biće poslije njega. U samom klubu kojim predsjednikuje i gradu na Vrbasu imam više prijatelja i rodbine nego sam Ilić, a on uzima sebi ulogu zatvarača vrata Banjaluke i Borca. To je klasična provincijska priča koja želi da prikaže Banjaluku i Borac kao zatvorene sredine za sve dobronamjerne ljude. Ta pravila su došla s Draškom Ilićem.

Basara je podsjetio da Ilić blati Fudbalski savez Republike Srpske koji ga je „stvorio fudbalskim radnikom“.

-To je tragedija našeg naroda. Osione kabadahije s pozicije vlasti „pišu“ pravila po sebi, ništa im nije sveto. Upravo taj isti Draško Ilić je 30. novembra 2007. godine „projektovan“ za predsjednika FSRS iz Banjaluke na opštim izborima poslije smrti Milana Jelića, a povukao se kao najobičnija kukavica, podvio rep i izdao Banjaluku i njen fudbal. Što, kada je toliko silan i moćan Ilić tada nije pobijedio Milu Kovačevića? A sada se prikazuje kao dobročinitelj i zaštitnik fudbala grada na Vrbasu. Ustvari, on je samo „komunalac“ koji dobro i vješto održava i uljepšava grob banjalučkog fudbala! Međutim, u toj priči mu treba Slavko Basara kao paravan i banjalukomrzac što želi da prikaže putem svojih „pres i narodnih“ medija i novinara koji su, sigurno je, za njega novinarčine, a meni samo kolege po profesiji. Svako ima svoje razloge! – dodao je Basara.

Dobitnik mnogih novinarskih priznanja i jedini poslenik „sedme sile“ iz pisanih medija iz Republike Srpske koji je izvještavao sa svjetskih prvenstava je na kraju rekao i ovo:

- Neće proći mnogo vremena, a Draško Ilić će se pozabaviti o sebi, sahraniće Borac kao i FS Područja, kao i banjalučki sport kompletno dok je bio u Savjetu za sport Grada Banjaluka. Potrošiće ljude i udariće im takve etikete da ćemo se svi zajedno crveniti, od Novog Grada do Trebinja. Osim toga i „Lešinari“ su prepoznali njegovu grobarsku ulogu jer na leševima svih drugih treba da živi samo jedan klub sa vještačke podloge. E, to je „Banjalučanin“ Draško Ilić, kukavica u odjelu kabadahije! Ove riječi govorim kao novinar, a ne kao sportski direktor Rudar Prijedora koji sa svim ovim nema nikakve veze.

Zadnji put ažurirano sreda, 30 april 2014 20:04

5 Komentari

  • Komentar Link Lemi sreda, 07 maj 2014 08:04 posted by Lemi

    Ovo su komentari gospodina Petkovića, alias kanal. Čovjek postavlja pitanja i daje odgovore. Podsjeća na šofera koji je 90. htio biti predsjednik Skupštine opštine Banja Luka. Rekli mu da treba fakultet a on se uporedio sa Titom, kaže i on je bio bravar pa predsjednik države. Tako i Petković-kanal, kaže, u to vrijeme imao tu spremu. Kaže izabran Lazarević za predsjednika ''ni kriv ni dužan''. Kao da je on bolji od Lazarevića, ali evo ga džabalebaroš treću deceniju. On objašnjava šta mora šta nemora, pojma on nema o pravu, e tugo moja, vidim da su u fudbalu manje više nepismeni. To je Petkovićeva generacija beskrupulozna, kupili srednju, pa fakultet, i nije im dosta kupuju i doktorate. U Banja Luci danas ima doktora nauka više nego u čitavoj BiH do rata. Imamo stotine ''doktora'', ali zato nemamo perspektivu. Stidite se samo zbog igre reprezentacije u onom voćnjaku u Italiji, čovjek je u pravu sve je tačno što je napisao.

  • Komentar Link M.Kiković ponedeljak, 05 maj 2014 21:16 posted by M.Kiković

    Gospodine ''kanal'', nisam u ovom tekstu upućivao komentare nego je čovjek koji se predstavlja kao Lemi prekopirao moje komentare sa drugog teksta.
    Nije upitno da li se neko školovao u 6. deceniji života, po mome mišljenju takvi ''studenti'' nemaju školskih kolega. Da, problem je što se zvanje ''ravna'' prema pojedincima. Šta mislite zašto sekretar suda pa i sudija mora biti diplomirani pravnik kada u sudu ima diplomiranih pravnika ''koliko želi''. Zašto je za sekretara Vlade, sekretara bilo koga javnog preduzeća-ustanove utvrđena stručna sprema VSS, završen Pravni fakultet, diplomirani pravnik kada ima u istima desetine diplomiranih pravnika. Samo je u FS RS utvrđivano da može biti i bez VŠS, a od tada se prilagođavalo. Pa upravo je generalni sekretar Rodoljub Petković u prisustvu predsjednika PFS Banja Luka i u prisustvu predsjednika Disciplinske komisije PFS Banja Luka, urlikao da je on po funkciji generalnog sekretara iznad obje disc iplinske komisije. Diplomirani pravnik sa završenim Pravnim fakultetom, mislim da se zove Ćejić zaposlen u FS RS inače u to vrijeme član drugostepene DK PFS Banja Luka ni riječi nije progovorio na ovaj Petkovićev skandalozan istup, nije rekao nio riječi jer mu je neuki i bezob zirni Petzković neposredni rukovodilac koji je zloupotrijebio funkciju generalnog sekretara. Ne znam što vi toliko, gospodine kanal branite neregularnosti, i status gospodina Petkovića koji nije ničim ugrožen. Kada bi njegov status i pozicija bili ugroženi, siugurno da ja ne bih progovorio. Znam da mu neće pasti ''dlaka sa glave'' i ne treba pasti, ali cilj mi je na njega djelovati vaspitno imamo na to pravo naročito mi, kategorisani borci VRS, RVI, komandanti, iza čijih se leđa krio tokom rata. Nema niko kompromitovati RS na način na koji se to radi u FS RS, takva glupa politika je vođena tokom rata i svi su ćutali zato ispaštamo i danas. Treba reći popu, pop, bobu, bob i tačka. Na Skupštini sam rekao da nije tako dobro da se ne bi moglo zamjeniti, boljim, ljepšim i naprednijim. Petković je tokom minulih godina predsjednike FS RS gurao na ''Banja Luke'' praveći od nje tampon prema sebi jer nije kadrovsko riješenje koje je predložila Banja Luka. Glupost je gospodine ''Kanal'' govoriti da član Komiteta za međunarodne odnose može biti lice koje ne govori ni jedan opd svjetskih jezika i da ne mora biti predložen od strane Područnog fudbalskog saveza. Rodoljub Petković ima prijedlog PFS Banja Luka ali ga nisu verifikovala tijela.

  • Komentar Link kanal ponedeljak, 05 maj 2014 12:03 posted by kanal

    Računao sam da smo završili raspravu ja i gospodin Kiković,ali on i dalje miješa kruške i jabuke.Pa evo i mog nadam se zadnjeg komentara na tu temu.Kada sam rekao da je Banjaluka birala i predlagala Generalnog sekretara to je učinila septembra mjeseca 93 u sali Doma kulture u Banjaluci,a tada je imala i kandidata za predsjednika u liku gospodina Grahovca,koji je na obnoviteljskoj Skupštini odustao od kandidature,pa je za predsjednika,ni kriv ni dućan,izabran gospodin Lazarević.Tada je izabran i gospodin Petković za generalnog sekretara sa školom koju je tada imao.I dalje tvrdim da u aktima FSRS za generalnog sekretara nije bilo obavezujuće da mora imati zvanje pravnika,a i danas to mislim da nije obavezujuće,a da u okviru stručne sluzbe saveza mora biti pravnik sa tim se slazem.A sada nešto i o komisijama i Vašoj tvrdnji da svi prijedlozi moraju proći verifikaciju skupština Područnih saveza.Samo ste djelomično u pravu.Obaveza da Skupštine biraju se odnosi na Pravna tijela,a ostale komisije mogu biti i predlozi izvršnih odbora Područnih saveza.Kad spominjete ime uvazenog sportskog radnika Slobodana Stanivukovića,čiji rad izuzetno cijenim,samo konstatujem da on nije bio predlagan za Generalnog sekretara u prvom sazivu,već je obavljao duznost direktroa takmičenja FSRS.Stalno prigovarate na imanje i neimanje fakulteta sadašnjeg Generalnog sekretara,a sami kazete da je isti završio ,po vama neki,fakultet i da treba da brani i doktorsku disertaciju.Znači isti se školovao,pa ne vidim ju čemu je problem.Problem je u tome što on obavlja duznost za sav fudbal u FSRS,a Vi bi htjeli da to bude,isključivo,po notama Banjaluke.Ja ne sumnjam da Vam namjere nisu časne,ali još jednom Vam kazem,nemojte greške iz vlastita dvorišta,fakturisati drugima.Kad Vaš predstacvnik osvoji dovoljno glasova Skupštine FSRS imaćete i predsjednika i generalnog sekretara.Završimo polemiku i nemojmo izokretati činjenice,te se okrenimo fudbalskoj budućnosti.Spoštovanjem.
    kanal

  • Komentar Link Lemi subota, 03 maj 2014 02:08 posted by Lemi

    Komentari govore da je za sve nevolje u Banja Luci kriv spletkaroš Rodoljub Petković. Iz komentara vidim Petković plaća i novinara Basaru koji mrzi Banja Luku.

    četvrtak, 01 maj 2014 08:06 posted by М. Киковић
    Господине ''канал'', видим да не разумијете материју, свему што радим посвећујем дужну пажњу. Посветио сам дужну пажњу анализи стања и узрока таквог стања у фудбалским организацијама. Обавио сам разговор са многим спортским радницима, из поштовања нећу говорити о личним односима са првим предсједником ФС РС који ме је упознао са низ, вама многима непознатих детаља о појединцима који су га ометали у добрим намјерама и замолио да укуљчењем помогнем у ''оздрављењу'' фудбала. Извукао сам закључке из личних контаката са Миторвићем, Вујковићем и да не помињем имена многих са ширег простора. Утврдио сам да је угледни и препознатљиви искусан и изузетно добро друштвено и професионално позициониран правник Слободан Станивуковић био приједлог ПФС Бања Луке за генералног секретара ФС РС. Претпостављам да је до избора лица са ССС на мјесто генералног секретара дошло, изненада и на чудан процедуралан начин, као код избора истога лица у садашњи Комитет за међународне односе ФС БиХ, без прописане процедуре, односно одлуке Скупштине ГФС/ ПФС Бања Лука.
    Прописана процедура којом кадрови за органе и тијела ФС РС и ФС БиХ из ПФС Бања Лука предвиђа и ФС РС захтијева и враћа на утврђивање кандидата Скупштини ПФС Бања Лука. Био сам свједок сједница на којима је то чињено, једино су он или још најмање један изабрани у комисије ФС БиХ у којима су и данаса без прописане процедуре, значи грубим пропустима и манипулацијама.
    Ову процедуру није прошао генерални секретар, нема евиденција да је њега предлагала Скупштина нити ГФС нити ПФС Бања Лука. не само њега него и друге, вјероватно из разлога што не испуњава услове и што ПФС Бања Лука има кадрова који у потуности испуњавају услове.
    Петковић Родољуба ни на коју дужност нити функцију није предложен од стране Скупштине ПФС Бања Лука. На жалост није јединини, ПФС Бања Лука су представљали и други који су бирани мимо процедуре.
    Не тврдим да је ово рађено са намјером, али је рађено због нестручности генералног секретара. Он је тај који мора упозорити на незаконитост, а законодавац је утврдио да су све процедуралне одлуке незаконите и нису одрживе. Ово је добро познато правницима, лице одговорно за заступање и представљање мора бити дипломирани правник наводим конкретан практичн примјер зашто?! Рјешењем Основног суда у Бања Луци, као лица за заступање и представљање од дана оснивања 1993. године до данас су уписани предсједник и генерални секретар ФС РС који је 2005. године стекао диплому ВСС непознатог звања и занимања а сада је пред титулом доктора наука.
    Не постоји озбиљна, нормална и успјешна установа у којој генерални секретар нема звање дипломирани правник и завршен Правни факултет.
    Начин кадрирања у првом реду генералног секретара у име и за рачун Бањалуке је посљедица његове неодговарајуће стручне спреме.
    Из писане информације упућене предсједнику ПФС Бања Лука и ФС РС закључите како се ''постаје'' кадар Бањалуке, ево садржаја те информације и приједлога:
    ''Поштовани,
    Према званичној информацији коју је господин Миле Ковачевић, предсједник ФС РС, изнио на Скупштини ФС РС Бања Лука, ни један, од подручних савеза, осим ПФС Бијељине и ПФС Бања Лука, није провео прописану процедуру код предлагања кадрова за Комисију за делегирање ФС БиХ.
    Наиме према утврђеној процедури, обавеза је Подручних савеза да утврђене приједлоге кандидата за комисије и друга тијела ФС РС и ФС БиХ верификује Скупштина Подручног фудналског савеза прије достављања Скупштини ФС РС.
    Прегледом представника ПФС Бања Лука у ФС БиХ и Запсиника сједница органа и тијела ПФС Бања Лука утврдио сам да је Петковић Родољуб подпредсједник Комисији за међународне односе ФС БиХ.
    Родољуб Петковић није прошао утврђену процедуру, односно није предложен у Комисију за међународне односе ГС БиХ од Скупштине ГФС/ПФС Бања Лука нити Скупштине ФС РС.
    На жалост Петковић Родољуб није једини који је без прописане процедуре, приједлога Скупштине ГФС/ПФС Бања Лука кадриран као ''представник'' ПФС Бања Лука у комисије ФС БиХ.
    Предлажем да се изврши анализа и утврди како је дошло до грубих процедуралних повреда код избора и за све кандидате ГФС/ПФС Бања Лука у тијелима ФС БиХ спроведе прописана процедура предлагања и избора, на пропусте упозоре одговорни појединци.
    Мишљења сам да су описани груби процедурални пропусти код избора кадрова ГФС/ПФС Бања Лука дали потпун легитимитет критикама које је предсједника ФС РС изнио о ПФС Бања Лука у обраћању делегатима на засједању Скупштине ФС РС одржане дана 22. 04. 2014. године. у потпису М. Киковић''
    Постављам Вама питање господине ''канал'' мислите ли да би Скупштина ПФС Бања Лука предложила у Комитет за међународне односе лице које не говори ни један од свјетских језика. Не би, зашто ? Зато што Бањалука има кадрова свих образовних профила који говоре свјетске језике. Бања Лука, као остали ПФС, има младих кадрова са завршеним факултетимна на престижним европским факултетима од Беча до Стокхолма и такве би предложила да Бања Лука предлаже своје кадрове. То право је у многим случајевима узурпирао генерални секретар. Ово нико не жели рећи, али нека ме неко од званичника демантује. Позивам предсједника ПФС Илић Драшка да демантује и један од мојих ставова. Позивам било кога да и један од изнесених детаља и информација демантује и оспори на Скупштини ПФС Бања Лука. Зашто о томе сви званично ћуте, питајте их господине канал, али то је тако. Обавезу делегата Скупштине ФС РС ћу савјесно и одговорно извршавати, са намјером изношења ставова ПФС Бања Лука који ме је делегирао,то ми је на крају и преузета обавеза.
    Komentar Link kanal ponedeljak, 28 april 2014 15:18 posted by kanal
    Na sve ono što sam konstatirao i prdložio sada mi gospodin Kiković uzvraća sa pričom o "kafanskoj raspravi" oko neke kazne nekome pojedincu i neprimjernom ponašanju generalnog sekretara.Ako je takav slučaj bio,u što ne sumnjam,opet nije potvrdio njegovu obavezu da gen sekretar mora i mora,isključiovo biti pravnik.Ja sam tvrdio i tvrdim da za to mjesto treba odredjena visoka žkola,može i pravni fakultet,ali i menadžer iz sporta,fudbala, i sl,jer mu je obaveza da osmišljava boljitak za fudbal.Pravne regule će uokviriti pravnik koji ima u savezu.Ali gospodine Kikoviću,pa tog istog generalnog sekretara ,kao kadar je dala Banjaluka i Banjalučki fudbal,a ne neko drugi.Istina drugi su taj prijedlog Banjaluke u startu i prihvatili.Ja sam Vas pitao _što činite da nam Borac ne bude to što jeste,što izgradište teren sa vještačkom travom u Krupi na Vrbasu,a ne u Banjaluci,što sa vlastima Banjaluke ne aplicirate na sredstva za gradnju terena od sredstava UEFA,što Vam manji klubovi u Banjaluci tek sada počinju sa radom omladinskih škola i još mnogo toga što?Ja samo konstatujem,ono što vi kritikujete ,a ne nudite rješenja.Iz Vaše kritike ,uglavnom,za sve je kriv Predsjednik,preko Generalnog sekretara.Ja Vas molim da uz kritiku ponudite bar jedno rješenje,pa bilo ono i promašaj.Takvu kritiku prihvatam,a kritizerstvo bacaj u vodu,to je velika bolest "balkanskih političara",a i mi sportski radnici je izgleda dobrano bolujemo.I za kraj ne rekošte mi ništa o Borcu i njegovim skorašnjim rezultatima.Ne gurajmo glavu u pijesak kao noj i pogledajmo ono što nam je u vlastitu dvorištu loše,a onda susjedu ,kad očistite,pomozite ili predložite da i on svoje počisti.Ostajte mi u zdravlj,s poštovanjem!
    kanal
    Komentar Link M. Kiković ponedeljak, 28 april 2014 00:30 posted by M. Kiković
    Поштујем Ваше мишљење, госпдоине Канал, то су Ваша сасвим је логично да имате своја схватања и сазнања а и поглде на стварност. Ништа Вма не значи што не дијелим Ваше мишљење као што неби значило да се слажем са Вашим ставовима, али видљива је намјера да се стање ''забетонирано'' '92. Не мијења ни за јоту. Није ово мој монолог већ намјера упознати новинара-аутора текста под горњим насловом са садржајем излагања на Скупштини. Моја излагања на Скупштини одржаној дана 22. 04. 2014. године су садржана у коментарима број 2, 3 и 4. Новинар није присуствовао сједници Скупштине а оцијенио је моју намјеру да кроз дискусије допринесе успјешном раду Скупштине, деструкцијом и то у тексту који је доступан јавности, оно што није чуо нити прочитао деструктивним дјеловањем. Не улазећи у струку и анализу његове стручности и професионалности, новинарске етике итд само сам желио да прочита излагање и ''појача'' критизерство или се критички осврне на садржај. Господине ''канал'' дотични новинар остварује редовна примања из касе ФС РС те сам га и због тога позвао на пристојан однос према делегатима највишег органа у коме остварује значајне приходе. То што је он у овом случају урадио је злоупотреба новинарске професије. Мислим на само писање а да није присутан. За ангажовање и окупљање неодговорних лица од којих је овај новинар још позитиван крив је искључиво генерални секретар ФС РС. На радном мјесту генералног секретара би требало бити лице са завршеним Правним факултетом, односно звањем дипломираног правника и радним искуством у правној струци. Ово говорим јер је други пут да генерални секретар чини грубе грешке, први пут је сазвао званичан састанака у кафани и у присуству предсједника ПФС Бања Лука и дисциплински кажњеног лица отворено извршио притисак на првостепену Дисциплинску комисију ПФС Бања Лука ријечима : ''Ја сам по функцији генералног секретара ФС РС изнад обје Дисциплинске комисије ПФС Бања Лука, првостепене и другостепене и могу наредити...'' Намјера је била да поништимо одлуку о кажњавању насилника због насиља на спортском терену. Као члан ДК ПФС Бања Лука то сам енергично одбио говорећи му да су ДК ПФС Бања Лука тијела Скуптшине ПФС Бања Лука, било је ту и немилих сцена које је изазвао пред гостима локала дерући се на нас све док му нисам узвратио да са тим престане да нисам његова курва... О томе ружном догађају постоје свједоци, међу којима предсједник и Секретар ПФС Бања Лука. Генерални секретар је тада испољио незнање и примитивизам. Изгрдник кога је штитио генерални секретар је након друге изречене дисциплинске мјере ослобођен, али га је надлежни Суд казнио забраном приступа спортским приредбама у трајању од 6 мјесеци. Генерални секретар га је и за вријеме казне примао у свом кабинету итд. Не би се то догађало дипломираном правнику.
    Што сам имао рећи о финансијском пословању рекао сам у дискусији.
    Ако су тачни наводи из извјештаја Пореска управа Републике Српске је установа у којој влада јавашлук и хаос. Наиме, према извјештају ФС РС није ријешила жалбу ФС РС на рјешење којим ФС РС буџету РС дугује више од 250.000 КМ. То показује хаос и немар посебно ако се зна да се за консолидацију буџета узимају кредити који су неповољни јер су непотребни ако су наводи из рјешења о потраживању тачни, али и у тој ПУ РС вјероватно радна мјеста заузимају лица са неодговарајућом стручном спремом...
    Komentar Link kanal nedelja, 27 april 2014 20:21 posted by kanal
    Dijelom monologa gospodina Kikovića o Skupštini FSRS se može složiti,ali nešto drugo smeta.Opservacije i konstatacije ne valja ovo,ne valja ono,pa opet ne valja,a nigdje ponude nekog,bilo kakvog,pa da se usudim i reći,kvalitetnog rješenja.Ostaje pitanje_čemu onda kritika?Konstatacija da dužnost generalnog sekretara,isključivo,može obavljati pravnik?!Da li mora biti baš tako?To je rukovodeće mjesto i ,već ako treba nešto da radi,onda treba biti kreativno u smislu unapredjenja fudbalskog sporta,a ne puki pravila i regula.Pa i sadašnji administrativni dio FSRS ima zaposlenog pravnika.Zar nije bolje pitanje-što je sadašnji generalni sekretar u kreativnom smislu dobrog učinio za fudbal,ili pitanje što nije pravne struke?Slažem se da gospodin Kiković dobro zapaža da nam je fudbalska bolest organizacija takmičenja mladih.A kad to konstatuje,kao predstavnik Banjalučkog područja u Skupštini FSRS,u bazi ne natjera svoje"opstruktore" oko organizacije takmičenja mladih:Bsk,Vrbas,Lauš,Naprijed,Krupa i td.Sada su tek počeli sa pionirima nešto,i to uz tešku muku.Borac vapi za pomoćnim terenima godinama,a fudbalski radnici Banjaluke nikako da vlasti natjeraju da uzmu pare koje nudi FIFA i UEFA putem FSRS i FS BiH.Niko drugi nije smjestio teren savještačkom travom u Krupu na Vrbasu nego Banjalučki kadrovi.E u toj Krupi na Vrbasu danas igraju kombi igrači,a ne igrači samog mjesta,pa ako udju u I ligu FSRS igrat će pred 100 gledalaca,a kad sadašnji entuzijasti iz uprave dotičnog kluba se zasite fudbala ,nažalost,nestaće i kluba.Primjera za to imamo i previše:OMladinac/Brerstovčina/,Sloga/Trn/Rudar/Ugljevik/Boksit/Milići/ i sl.Bojim se da će ekonomija to donijetiubuduće i sadašnjoj Mladosti iz Obarske i sl.Tačno je da je i predsjednik FSRS u svom programu obećao izgradnju 7 terena sa vještačkom travom,ali je tačno da je iza toga obećanja bila stala i vlast,a po tom pitanju nije ništa učinila.Čudi me da ljudi ,članovi Skupštine FSRS,ne znaju na koji se način finansira isti savez.Koliko znam Savez nije banka da ima nova koji kao IRB može finansirati fudbal.Dotakao bih se i kritike na račun nastupa Reprezentacije.Te igrači su bili stariji,te igrači su igrali na njivi,te nije bilo sudija i sl.E,a da se sjetimo prethodnog predsjednika.Da li je pod njegovim mandatom ikakva reprezentacija pomolila nos preko granice?Pa da li je prije dobijena dozvola i bilo moguće istu isposlovati na nivou FS BiH i UEFA?KOliko znam nije.Pa onda nemojmo "fakturisati" sve sadašnjem predsjedniko-daleko od toga da je bezgrešan.Koliko znam iz Banjaluke je prije tri godine anonimno Poreska uprava dobila prijavu da se ne plaćaju doprinosi u FSRS.Odnosilo se to doprinose za putne troškove,i dnevnice sportskih radnika koji su bili članovi raznih komisija u savezu.Predjednik FSRS se žalio na takav nonsens,pa je tek ove godine došlo tumačenje i odgovor na žalbu od strane nadležnog državnog organa da su to takozvani materijalni troškovi na koji se ne plaćaju doprinosi kao doprinosi koji su obavezni kod onih na lične dohodke i onih kada je u pitanju povremeni posao i ugovor o djelu.Prihvatam konstataciju gospodina Kikovića da pojedinci iz medija neselektivno,primitivno i nepismeno kvalifikuju ljude,a posebno pišu o temama i donose zaključke ,a o istima nisu došli ni do abecede.Ali to je već pitanje njihovih poslodavaca i Balkanske trke za senzacionalizomomi i vijesti "da je čovjek ujeo psa".I na kraju da još jednompoželim fudbalskim radnicima iz Banjaluke da se ujedine,riješe pitanje velikana Borca,perjanice fudbala u RS,a ako im treba pomoć "provincije" neka je potraže a ne da broje ko je koliko puta bio na kojoj utakmici.Ovih dana ta slika iz Banjaluke najbolje se vidi.Pred utakmicu sa Rudarom se angažuje i policija,prijeti igračima da moraju igrati u duhu fer pleya,a juče protiv Zvijezde iz Gradačca nema takvog angažmana.Sačekajmo još i utakmicu na Gradskom stadionu za dve sedmice protiv Travnika,da obraz bude još ljepši.E,tugo,tugo,naša.
    kanal
    Komentar Link Ja sam praUnik! subota, 26 april 2014 08:20 posted by Ja sam praUnik!
    Sve sam komentare Kikovića pomno pročitao i predlažem svima koje interesuje rad FSRS da to isto urade! Mnogo se toga može saznati iz komentara, a što je FSRS krio kao "zmija noge"!
    Komentar Link M. Kiković petak, 25 april 2014 22:49 posted by M. Kiković
    U diskusijama sam iznio lično mišljenje sa namjerom davanja doprinosa izgradnji fudbalske organizacije. Radi se isključivo o mome ličnom stavu. Ničije ideje nisam nikada prisvajao, pa ni sada. Tačno je da mnogi simpatizeri zbog kojih se igra fudbal, a i sportski radnici misle da sam u pravu ali dopuštam da se radi o mojim subjektivnim ocjenama što sam iznio i u diskusijama. Na čitaocima je da zaključe eventualnu postojanost i stepen ''destruktivnosti''.
    Dali je Banja Luka u sistemu ili nije ne znam, ali moguće je da nije. Predsjednik FS RS gospodin Kovačević je govorio o tome na Skupštini, da je Banja Luka najgora, što nisam negirao, niti se sa tom ocijenom složio. Nikada nisam vidio gospodina Kovačevića, u njegovom sedmogodišnjem mandatu, ni na jednoj utakmici na stadionu ''Borca'', pa čak ni na međunarodnim utakmicama kada se ''Borac'' u 3 sezone pokušao plasirati u takmičenje od koga i Lige šampiona. Dopustiću da sam subjektivan u ocijeni da je gospodin kovačević govoreći o Banjaluci to činio kritizerski i sa omalovažavanjem.
    Komentar Link М. Киковић petak, 25 april 2014 22:29 posted by М. Киковић
    Трећа дискусија :

    ''М. Киковић
    делегат Скупштине ФС РС
    Бања Лука, 22. 04. 2014. године


    Предмет : Примједбе у оквиру дискусије под тачком 7 Дневног реда Расправа и усвајање :
    ''б'' Ревизорског извјештаја куће ''Манојловић'' Д О О Бања Лука о извршеној ревизији финансијског пословања ФС РС за 2013.

    На страни 6 РИ посљедњи став тачке 2 гласи цитирам : ''У Савезу је запоослено 6 радника'', завршен цитат, питање и недоумица колико је запослено радника у савезу, знам имена петоро запослених што је званично изнесено у документу и изјавама лица одговорних за заступање и представљање. Молио бих личне податке, вријеме и радно мјесто шестог запосленог.

    На страни 15 ревизор констатује да су укупни приходи остварени са 84 % у односу на План.
    Мислим да је сама констатација без коментара знак да ревизор или ревизорска кућа саосјећа са онима који су случајно или намјерно нереално планирали.
    Запазио сам најмање једну нереално планирану ставку у Приједлогу буџета ФС РС за 2014. годину. Мишљења сам да је намјерна и нереална са циљем планирања расхода-могућих незаконитих исплата појединцима као описаних на страни 17 РИ.
    Напомињем могућих незаконитих исплата појединцу или појединцима.
    Да би ме разувјерили да није било незаконитих исплата молио бих господина ревизора, предсједника или генералноиг секретара да појасни на колико се лица односе трошкови непроизводних услуга, описани на страни 17 РИ послије реченице : ''Трошкове непроизводних услуга у износу од 87.338 КМ чине : Накнаде за привремене и повремене послове у износу од 26.987 КМ''

    Нема ништа спорно чланом 34 Закона о раду утврђено је да се за обављање привремених и повремених послова може закључити уговор о обављању повремених и привремених послова, али овдје се ради о износу од 26.987 КМ, претпостављам да постоји уговор и у то не сумњам, али није видљиво са колико је лица закључен уговор и на који период, не тражим о којима се лицима ради него о броју лица, једном, два или више, врсти и времену, 3, 4 или више мјесечном уговору и послу.
    Ово питање сам поставио јер уговор о повременим и привременим пословима се може закључити под условом да ови послови не трају дуже од 60 дана у току календарске године, да су ови послови утврђени колективним уговором или Правилником о раду и да не представљају послове за које се закључује уговор о раду на одређено или неодређено вријеме.
    Све то је дефинисано чланом 34 Закона о раду, (''Службени гласник Републике Српске'', број 55/07).

    Ревизор на страни 18 констатује да постоје утврђене обавезе ФС РС о плаћању утврђене пореске обавезе на име главног дуга и затезних камата у износу од 158.498 КМ који руководство није резервисало у расходима на име утврђених обавеза.
    располажем поузданом и документованом информацијом да руководство ФС РС није плаћало порезе и доприносе ПИО РС на исплаћене плате запослених у периоду од 01. 01. 2010. године до 31. 12. 2012. године а о томе дуговању није обавијестило сазив ове Скупштине на редовној сједници одржаној дана 26. 04. 2013. године у Бања Луци, (Бански двор).
    Подсјетићу вас да је тачка 5 наведене сједнице била идентична тачки 7 данашње сједнице па постављам питање ревизору дали су плаћени порези и доприноси ПИО РС на исплаћене плате запослених у периоду од 01. 01. 2010. године до 31. 12. 2012. године и ако су плаћени када су плаћени.
    Дали ФС РС плаћа порезе и доприносе ПИО РС на исплаћене плате у периоду од 01. 01. до 31. 12. 2013. године.

    Према мојим знањима и сазнањима надлежни ФС РС вам је доставио податке о судским споровима значајне за овако мали буџет, велике укупне вриједности у износу од 158.498 КМ. Дужност вам је била препоручити руководству ФС РС да у складу са захтјевима параграфа 38, 86 и 89 Мешународног рачуноводственог стандарда изврши резервисања потенцијалних обавеза јер би вам требало бити познато да у овом случају нема законског основа за ослобађање обавезе плаћања пореза и доприноса на плате и материјалне трошкове, (регрес, топли оброк, дневнице), запослених без обзира на назив и врсту правног лица код кога имају радно-правни статус.

    Саставни дио Устава БиХ је Повеља ЕУ о људксим правима према којој су запослени код свих правних лица са истим правима, односно обавезама правних лица-ослодаваца, па и Невладиних организација да на плате запослених обрачунава доприносе и уплаћује на рачун надлежног ПИО/МИО обавезног осигурања ради стјецања права на пензију/мировину у складу са Законом.

    Предлажем да се усвајање Ревизорског извјештаја скине са дневног реда и размотре изнесене примједбе.

    Навршавају се четири године од када је ФС РС уложио жалбу на рјешење којим му је наложено плаћање финансијских обавеза утврђених законом и прописима, а ви још увијек вјерујете у ослобађање тих обавеза што је нелогично.

    Под тачком 14 РИ на страни 18 ревизор наводи, да ће, према извршеним измјенама пореских прописа Републике Српске који се примјењују од 01. 02. 2014. године, удружења грађана бити ослобођена плаћања пореза и доприноса на лична примања, односи се на дневнице и стварне путне трошкове а не порезе и доприносе на плате запослених на које ФС РС није плаћао порезе и доприносе од 01. 01. 2010. године.
    Закон ће бити у примјени од 01. 02. 2014. године и нема основа за ретроактивну примјену.

    М. Киковић с. р.''
    Komentar Link М. Киковић petak, 25 april 2014 22:24 posted by М. Киковић
    Друга дискусија :

    ''М. Киковић
    делегат Скупштине ФС РС
    Бања Лука, 22. 04. 2014. године

    Предмет : Дискусија на Редовној сједници Скупштине ФС РС дана 22. 04. 2014. године под тачком 5 под ''а'' Дневног реда: ''Извјештаја о раду ФС РС за годину 2013.'' и под ''б'' ''Програма рада ФС РС за 2014.''


    Основ моје дискусије су благовремено примљени материјали па ћу указати на грешке у примљеном Дневном реду, наиме под тачком 5 Дневног реда је Расправа о под ''а'', ''Извјештају о раду ФС РС за 2013. годину'', и под ''б'' ''Програм рада'' поткрале су се грешке или пропусти јер Дневним редом није предвиђено усвајање цитираних ''Извјештаја о раду'' и Програма рада'' па сам схватио материјале као информацију и расправу о информацији.
    Општепознато је а и предсједник је ових дана у штампи износио проблеме у вези са малим бројем запослених рече свега 5, не знам дали је то тачан број запослених јер је тај број у Ревизорском извјештају 6 стање је проблем погубне кадровске политике што је по моме мишљењу требао садржати ''Извјештај о раду'' а и ''Програмом рада'' је требало исправљати кадровске грешке и по моме мишљењу а и већине у фудбалској Бања Луци погубне или погрешне кадровске полтике која влада у ФС РС од оснивања и данас.
    Неможемо ништа боље очекивати са садашњом скромном кадровском структуром запослених, а о чему ни ријечи у Извјештају.
    Овдје се негјде стидљиво износе подаци о новој систематизацији и тачка, као да Скупштина није највиши орган ФС РС која би требала и о томе ако, не расправити оно бити информисана.
    Мислим да се измјене и допуне систематизације радних мјеста неби смјеле одвијати нетрансарентно, а ова Скупштина о њима нити има појма нити је информисана.
    Несхватљиви су пропусти ове природе да Скупштина разматра Извјештај, који бар према примљеном Дневном реду, неће усвајати. То је већ стручни, кажем кадровски проблем и проблем који је требао бити обрађен у неком од материјала за једну од досадашњих Скупштина. Не слажем се са много тога па ни са Извјештајем у коме су требали бити наведени и недостаци. Неможемо развијати организацију са постојећом кадровском инфраструктором. Видите ми смо као првачићи који запну на слову ''А'', стручна кадровска попуњеност не гарантује успјех нити ниво развоја ФС РС на коме је сада, а он је врло, врло низак што видимо и из формулације ове тачке.
    У такозваном Извјештају се износи уопштени опис послова запослених у Административном секретеријату ФС РС. Корисније би било да смо расправили о њиховој квалификационој структури петорице или са тим новозапосленим у међувремену, шесторице као и њиховим стеченим звањима и знањима.
    Извјештаји о раду ће садржавати техничке ствари не због малог броја запослених него због неодговарајуће квалификационе структуре која је препрека успјешном раду Административног секретеријата а самим тим и ФС РС у цјњелини.
    Познато је да је фудбалска Бања Лука задовољна када су њени кадрови на позицијама, али незадовољна је Генералним секретаром и неби сметало да то буде лице из било кога ПФС али да има звање и знање дипломираног правника, незадовољна је Бања Лука из наведењних разлога генералним секретаром и за то мјесто се мора начи личност са цитираном квалификацијом и ако се измјене и допуне систематизације не односе на то онда је она непотребна а о Извјештају о раду се лично не могу позитивно изјаснити јер то не само да није у интересу ПФС Бања Лука него је штетно по све подручне савезе и ФС РС.
    Администрацију мора водити дипломирани правник ја немам ништа лично против актуелног, али генерални секретар је осовина око које се врти ФС РС, али он зна да је данас Дан ослобођења Града у коме је сједиште Савеза и умјесто да у овим тренуцима присуствујемо полагању вјенаца на гробове бораца антифашистичког ослободилачко другог свјетског рата и оних који су гинули у посљедњем бранећи и његову фотељу он нас је довео у ситуацију да то неможемо учинити и да има одговарајућу квалифиукациону структуру јер сви секретари тога нивоа морају бити дипломирани правници са завршеним Правним факултетом, уз овакве глупости не би послије овога могао бити на радном мјесту.
    Не кажем ја да он те многе грешке и пропусте чини са намјером али их чини из неукости и неискуства.
    Мишљења сам да је Извјештај из наведених разлога требао садржати информацију о очекиваним измјенама систематизације и неопходним коријенитим кадровским проимјенама у Административном секретеријату ФС РС у том циљу данас је било потребно упознати Скупштину са систематизацијом у којој је неопходно подигнути захтјеве у погледу стручне спреме запослених и отворити пут стручним високо образованим кадровима у првом реду правне струке и њиховом професионалном радном ангажовању јер не могу главну ријеч водити ни они средњошколци који су у шестој деценије животне доби постали власници диплома високошколских приватних образовних установа.
    Не видим ништа посебно у Извјештају па ни разлога за расправу јер не видим ништа посебно у њему он је народски речено сувопаран, објективан без похвала јер није било ни рада и нема се чиме ни похвалити, мишљења сам да и њега и Програм рада треба вратити на дораду. Након дораде у којој би били наведени разлози измјена и допуна систематизације те исту извршити трансарентно, унијети је у Програм рада за 2014. годину. На слиједећој сједници другачије формулисати тачку 5 и иза ријечи :''Расправа'', додати ријечи ''и усвајање'' те на првој наредној сједници, по одржаној расправи усвојити дорађене: ''Извјештај о раду ФС РС за 2013. годину'' и ''Програм рада ФС РС за 2014. годину''.
    Илустрације ради, тамо гдје се требало највише радити није се радило а то је развој омладинског фудбала, рад Комисије за омладински фудбал је описан једном реченицом која говори о једној одржаној сједници на којој је разматрано питање организације завршнице првенства за пионире.
    Драге колеге делегати такмичења , нека ме неко допуни или исправи колико ми је познато да само ПФС Бања Лука, Градишка и Приједор има организована такмичења у предпионирским и пионирским категоријама које је још једино организовано у Источном Сарајеву и дијелу Херцеговине захваљујући разумијевању ФС РС, који је дозволио да се на томе плану уједине ПФС Источно Сарајево и Кантонални савез у Федерацији, дали је то Сарајево, исто је учињено и у Херцеговини не критикујем одлуку ФС РС који је у циљу играња фудбала избрисао границе Ентитета.
    Мишљења сам да влада расипништво у трошењу средстава за одигравање утакмица репрезентације Републике Српске под изговором унапређења или развоја омладинског фудбала. Званично се и у извјештају говори о селекцији у чијем су саставу требали играти фудбалери до 23 године старости, а наступили су поједини фудбалери старости од 25 до 29 година, говорим о утакмици за коју се говорило да је играна у Удинама, а према приказаним снимцима и вочњацима у непосредној близини мјеста одигравања, стадион је у близини неких атара, односно села у околини Удина.
    Кажу да су ови 25 или 30 годишњаци у саставу У-23 играли по захтјеву менаџра са снажним пословним везама у ФС РС које су им омогућиле путовање на утакмицу о нашем трошку односно трошку нашег ФС РС. Извињавам се ако није тачна информација да је голман који је наступио на стадиону у непосредној близини атара Италијанског села у 30. години живота а неколико фудбалера у 25. години. Немојмо бар ословљавати такву репрезентацију са некаквом селекцијом У-23 а према сам почетак утакмице је одложен за један сат што довољно говори у што улажемо новац умјесто да се упитамо зашто се предпионирска и пионирска квалитетна лига не игра у остала четири подручна савеза и да се ту уложе средства за равој као и да се на тај начин развија омладински фудбал и улаже а не да по сат времена чекамо локалне судије за назовимо међународну утакмицу и да то кријемо, нека нису биле обезбјеђене судије, нека је било пропуста, али мора бити обезбјеђена транспарентност, мора, то је моје мишљење, као делегат на њега имам право а и обавезу изнијети га све са добром намјером. Не твдрим да је то исправно, али је то моје мишљење, а право је и обавеза изнијети га.
    Трошимо добијени новац намјенски за развој омладинског фудбала, маните се толиких репрезентативних утакмица, бацања новца у Мађарској, Швајцарској, Италији, непотребног броја припремних утакмица јер их толико није имала ни једна Европска репрезентација у досадашњем току припрема за наступ на СП у Бразил 2014.
    Специфично је за вас да не поштујете или боље речено грубо кршите властити Статут, не поштујете интегритет подручних савеза и законе то је примјерено само немоћним носиоцима функција а ви то господо предсједниче јесте о томе говоре и ови смјешни и скромни резултати рада вјерујем да се то може поправити искључиво кадровским јачањем Административног секретеријата на чије чело, понављам није само моје мишљење, мора доћи стручно лице које поред тога мора имати искуство и звање дипломираног правника са завршеним Правним факултетом. Без тога, истина неће бити лошије, јер лошије стање бити не може, али ћете и даље бити неуспјешан предсједник.
    То је не само мој став нити само став ПФС Бања Лука, него и других који из својих разлога или интереса то не износе јавно, то спроведите јер без усклађивања систематизације са тим и таквим потребама нема успјеха, Извјештаји и Планови ће садржати преписана техничка питања и статистичке податке.
    Подсјетићу вас само на нека обећања на почетку првог мандата изнесена у јавност прије 7 година изградња седам фудбалских терена у исто толико подручних савеза, спонзора Прве лиге, подсјетићу вас прије годину дана сте били и конкретни и рекли да је пред закључењем Уговор о спонзорству са ''Адидасом'', ни једно од обећања нисте испунили нити су она била објективна све док не дође до промјена на челу Административног секретеријата од кога настају сви проблеми, владаће неред, нерад и нестручност.

    М. Киковић с. р.''
    Komentar Link М. Киковић petak, 25 april 2014 22:17 posted by М. Киковић
    Дискусија прва :

    ''М. Киковић
    делегат ПФС Бања Лука у Скупштини ФС РС
    Бања Лука, 22. 04. 2014. године

    Предмет : Приједлог допуне члана 25 Пословника о раду'' у вези и са циљем обезбјеђења тајности гласања и онемогућавања контроле гласача, односно заштите тајности делегата на мјесту гласања



    ''Прије него што изнесем приједлог истакао бих да ми је посебно задовољство што је у дањашни Дневни ред редовне сједнице Скупштине ФС РС напокон обезбјеђен Приједлог ''Пословника о раду'' без кога смо одржали прве двије сједнице Скупштине у овом саставу и који ћемо, увјерен сам данас усвојити како би напокон престали грубо кршити властити Статут бар на овај начин јер је то појединцима сасвим природна ствар.
    Цијенећи вријеме присутних изнијећу само једну од примједби на Приједлог ''Пословника о раду Скупштине ФС РС'' а заснована је на лошем искуству које сам имао овдје приликом назовимо тајног гласања која је загарантована али по мени није била обезбјеђена.
    Приликом вашег избора на дужност предсједника ФС РС, у другом или трећем није битно садашњем мандату због непостојања ''Пословника о раду'' није било тајности или је она по мени била у намјању руку, упитна.
    Тајност неће бити обезбјеђена ни усвајањем Приједлога ''Пословника о раду'' у предложеном облику.
    Тајност је угрозило Бирачко тијело и 6 делегати који, не само да су се налазили у претијесној, а самим тим и неусловној просторији за гласање, него су били на непристојно малој удаљености од мјеста гласања и гласачке кутије са гласачким листићима, удаљеност је била око пола метра.
    Предлажем да се у неком од чланова дали члану 25 или неком другом члану предложеног ''Пословника о раду Скупштине'' пропише да просотрија мора бити условна како би ес обезбједила пристојна удаљеност мјеста гласања делегата и бирачких кутија од лица као и да се у просторији могу поред Бирачког одбора налазити само лице које гласа.
    Вечини је познато да се у претијесној просотрији у тренутку гласања налазило девет лица.

    М. Киковић с. р.''
    Komentar Link M. Kiković petak, 25 april 2014 22:12 posted by M. Kiković
    Novinare sam uvijek cijenio bez obzira poštuju li ili ne novinarske ''postulate''. Odnos novinara prema delegatima FS RS pa i meni bi trebao biti, koliko toliko pristojan, ne zato što se radi o meni,''običnom'' čovjeku iz naroda, nego o članu najvišeg, zakonodavnog tijela FS RS. Nepristojan odnos novinara prema delegatu se sastoji od ocjene da je ''destruktivac'' a k tome novinara na pristojno ophođenje sa delegatom ''obavezuje'' i razlika u životnoj dobi.
    U namjeri da pomognem novinaru da informiše javnost u čemu se sastojala ''destrukcija'', dostaviću ću u ovom i naredna dva komentara sadržaj diskusije po 3 tačke koji sam lično ja pripremao i najvećim dijelom iznio na Skupštini. Radi se isključivo o lično mome mišljenju na koje, kao delegat imam pravo. Tačno je da Područni fudbalski savez Banja Luka dopušta samostalno iznošenje mišljenja, stavova i prijedloga delegatima i svojim predstavnicima u tijelima i organima u koja ih je delegirao. Tačno je da niko u PFS Banja Luka nije upoznat sa sadržajem diskusije koji sam pripremio i iznio po tačkama pod kojima sam mislio dati doprinos boljem, uspješnijem i naprednijem. Tačno je da sam jedini od 4 prisutna delegata PFS Banja Luka diskusijom iznio svoje stavove, mišljenja, prijedloge i kritike. Tačno je da mi je bilo poznato 2002. godine da Generalni sekretar FS RS ima srednju stručnu spremu. Predsjednik FS RS me je poslije moje diskusije upoznao da je generalni pred stjecanjem zvanja doktora nauka, a da gospodin Šolak nije više KV majstor nego posjeduje VŠS. Poslije sjednice sam dobio informaciju da je generalni 2005. godine stekao zvanje VSS. Ipak ostajem pri mišljenju da bi generalni sekretar morao biti diplomirani pravnik sa završenim Pravnim fakultetom.
    U narednom komentaru moja prva od diskusija po 3 tačke Dnevnog reda...

  • Komentar Link tihomir tomincic četvrtak, 01 maj 2014 12:05 posted by tihomir tomincic

    Sramota za Banja Luku da joj sport vode diletanti i politički poltroni.
    Sarajevo u krugu od 10 km. ima četiri premijerligaša (Sarajevo ,Željo,Slavija i Olimpik), a Banja Luka se muči s jednim.Nije samo u problemu fudbal- teškoj situaciji su i košarka rukomet boks itd.
    Dok god gumicom za tintu ne izbrišemo pojedince, nema nam naprijed.

Ostavite komentar

Make sure you enter the (*) required information where indicated.Basic HTML code is allowed.

Aktuelno

Fudbal

Tenis

Košarka

Auto Moto

Rukomet

www.sportlive.ba | Sportski Portal 2012. Sva Prava Zadržana

Select style: Red Brown